【インターナショナルコース】高校生パーラメンタリーディベート世界交流大会2024 ⑥ Debate with SMA Negeri 3 Banda Aceh, Indonesia
今回は 2月8日(木)におこなった「Student Connect Activity 2」と、インドネシアのバンダアチェにある公立高校との白熱の「Debate Round 3」の様子をお伝えします!
The word “appreciation”
This was a very challenging debate and the students were pushed for time to get the arguments together. Before this evening’s debate, we participated in a student connect activity that was focused on the idea of appreciation. The word appreciation, very simply, is translated as KANSHA.
この日のディベートは非常に難易度が高く、生徒たちは議論をまとめるために時間に追われていました。ディベートに先立ち、私たちは「appreciation」という考え方に焦点を当てた学生コネクト・アクティビティに参加しました。Appreciationという言葉は、簡単に言えば「感謝」と訳されます。
Discover what we appreciated
However, there is much more to it than just that. We were asked to join with members from other teams, interact, and discover what we appreciated about them, their culture, and their identity. It was a lot of fun and the students really enjoyed it.
しかし、ほかにも意味がたくさんあります。私たちは他のチームのメンバーと一緒になって交流し、彼らや彼らの文化、そして彼らのアイデンティティについて感謝することを発見するよう求められました。その過程はとても楽しく、生徒たちは本当に楽しんでいました。
Motion: “Do social movements help to achieve peace?”
モーション(ディベートのテーマ):”社会運動は平和の実現に役立つか?”
In Debate Round 3, we were placed against the team from Indonesia. They are very experienced and well practiced for debating. The motion was “Do social movements help to achieve peace?” This is such a difficult topic. Students spent most of their preparation time looking into various movements from over the last ten years.
Debate Round 3 ではインドネシアのチームと対戦することになりました。彼らはディベートの経験が豊富で、よく練習しています。モーションは「社会運動は平和の実現に役立つか」。これはとても難しいテーマです。生徒たちは準備期間のほとんどを過去10年間のさまざまな社会運動を調べることに費やしました。
Applause for the Indonesian team
In the end, we were unable to win as the Indonesian team was too strong. But I am confident that our students learned so much and grew as adults.